vrijdag 15 februari 2013

Tablethoes

Gister postte ik al dat ik voor manlief een tablethoes zoals deze had gemaakt. Ik had 'm gewoon om z'n tablet gedaan en was benieuwd wanneer hij hem zou opmerken. Ik maakte echter de grote fout door mijn beide zonen hierover in te lichten. Vooral de jongste, net z'n vader, kan geen tel een geheimpje bewaren, dus terwijl manlief de sleutel in het slot nog nauwelijks heeft omgedraaid roept Luuk al dat er een cadeautje voor hem is!
Gelukkig vond mijn co hem mooi!
Een echte verrassing was het ook weer niet helemaal. Ik had al aangekondigd dat ik deze hoes graag wilde maken als cadeautje voor .... (ja, anders is het geen verrassing meer :) ) maar ik moest met mijn weinige naai-ervaring natuurlijk wel een keer oefenen. Dus of ik hem er ook blij mee kon maken...

Het viel me uiteindelijk nog niet eens heel erg tegen maar een paar moeilijkheden waren er wel.
Zo moest ik de maten aanpassen omdat mijn lief geen 'echte' heeft.
Het stofje is er een die al in de kast lag, eentje van IKEA, dus een probeersel waard.
Het stikken langs het karton met mijn ritsvoet ging ook niet helemaal vloeiend maar hoe verder ik kwam hoe beter het ging!

Uiteindelijk ben ik dus best wel trost op het resultaat. De stiksels langs het karton zijn niet kaarsrecht maar de maat is toch wel perfect en de streepjes lopen zowaar overal keurig in elkaar over! Zelfs mijn nieuwe labeltje zit er keurig tussen!
Ik denk dat ik klaar ben om er nog 1 te maken die mooi genoeg is om als cadeautje weg te geven. Nu dus op zoek naar een stoer stofje...












3 opmerkingen:

  1. Super gedaan, Esther hij ziet er helemaal goed uit! En dat die stiksels niet helemaal recht zijn is toch niet erg? Maakt het nog meer 'handmade' :-)
    Blij dat m'n handleiding dienst deed, bedankt om het te laten weten!
    Groetjes,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je reageert op mijn post! Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ik vind het super mooi gedaan hoor. Je ziet absoluut niet dat het handgemaakt is hoor. Mooie kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen