maandag 8 april 2013

Een nieuw gezinslid...

Niet wat u denkt hoor, of misschien toch ;)
Op mijn facebook-pagina gaf ik eerder al aan dat ik graag het boek 'De poppen van tante Hilde' wilde hebben. Afgelopen zaterdag viel het in de bus en dus moest ik gister natuurlijk meteen proberen of ik met het boek overweg kon. Lichtroze stof had ik niet, eveneens bruine of gele fleece voor de haren. Ook geen wol in die kleuren, dus werd mijn eerste pop een albino; wit met rood (fleece) haar!
Een eerste pop om te ontdekken hoe het nu allemaal werkt. Ik vond het leuk om te doen maar het is wel gepruts. Ach, wie weet word ik er met de tijd wat handiger in, want dit is zeker niet de enige pop die gemaakt wordt!
De jongens vinden hem wel leuk (ik maakte speciaal een jongensvariant!) en de jongste wil wel een pop met blauw haar...



Dat gezichtje, dat zijn alleen nog maar speldjes. Vanavond ga ik een poging wagen om het te borduren. 
En het arme popje kan natuurlijk ook niet zo bloot blijven dus kleertjes moeten er ook nog komen. Nog veel meer prutswerk dus, maar daar houd ik ook wel van :)

Binnenkort dus meer over Bas, zo hebben we het popje vanmiddag gedoopt!

3 opmerkingen:

  1. Wat 'n heerlijk baasje is Bas! Zelfs in z'n blootje..... Leuk hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind Bas nu al stoer! Ben benieuwd welke kleren bij hem favoriet zijn.
    Heb zelf niet eerder van "de poppen van tante Hilde" gehoord. Ken wel de "Hilda" poppen. Ken je deze ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n popje is inderdaad heerlijk om te maken ! Bij mij zullen er ook nog volgen. Bas ziet er alvast een knapperd uit. Ben ook benieuwd naar de kleertjes.

    BeantwoordenVerwijderen