maandag 16 december 2013

HELP!!!

Wie wil mij helpen?
Ik wil een colsjaal  maken voor mijn zoon maar ik weet niet hoe ik die netjes in elkaar steek.
Eerder maakte ik er 1 voor de oudste zoon, overal heb ik keergaten gelaten maar een colsjaal wordt het dan niet. Uiteindelijk heb ik de de randen van alle kanten (2 rechthoeken van katoen en fleece) dicht gestikt (goede kanten van de stof op elkaar) en aan 1 korte kant een keergat gelaten. Daardoor de sjaal gekeerd en vervolgens de sjaal dichtgenaaid zodat het een col wordt maar dan zie je dus een lelijke naad in het midden...
Ik heb al van alles bedacht maar ik snap werkelijk niet hoe ik dit nu netjes moet doen.
Wie weet het wel en wil het mij uitleggen??
Het gaat om een sjaal zoals deze; een sjaal met aan de ene kant fleece en aan de andere kant een katoentje.



Alvast heel hartelijk bedankt!!!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind dit een heel duidelijk filmpje, eerst 1 lange zijde van elke stof aan elkaar stikken, daarna de aanwijzingen van het filmpje volgen. (In het Engels, maar heel visueel)
    http://craftygemini.blogspot.be/2012/10/how-to-make-infinity-scarf-diy-sewing.html
    Hopelijk heb je hier wat aan.
    Succes!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carla, enorm bedankt voor je reactie!!!! Dit was precies wat ik zocht.
      Je hebt mijn hele dag goed gemaakt, dank dank dank!!!
      Morgen zal ik een poging doen de sjaal op mijn blog te zetten want dankzij het filmpje is het dan toch echt gelukt. Nu alleen nog nog dat enorme keergat dichtmaken...

      Verwijderen