vrijdag 20 september 2013

Nog meer schoolgerief

De oudste zoon gaat al weer een paar weken naar groep 3. Hij geniet van zijn eigen tafeltje met eigen laadjes. Hij heeft ook een eigen schriftje gekregen waarin getekend kan worden; een grote hobby van onze Tom. Hij vroeg dan ook of hij eigen stiften mee naar school mocht.
Ik had echter al iets anders voor hem klaar liggen; fineliners. Daar wilde ik een potlodenrol (of in dit geval stiften/pennenrol) voor maken. Steeds stelde ik het maar uit, op de een of andere manier zag toch een soort tegen dit werkje op... Maar zoals met zoveel dingen was het, toen ik er toch aan begon, zo gepiept.
Weer een jongensding en alle voorbeelden die ik op het net tegenkwam waren vooral voor meisjes bedoeld met vrolijk gekleurde linten. Ik verving het lint door biaisband en daardoor kreeg het al snel een andere 'look'.
Ik gebruikte dezelfde stoffen als voor de gymtas.
Pennetjes er in en het ziet er gezellig uit.
Ik ontving een dikke knuffel toen ik deze verrassing onthulde :)




4 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit.
    En ik snap je helemaal als je zegt dat je er tegen op ziet..... deze staat bij mij ook al een tijdje op de lijst....maar schuif het elke keer opzij...mss toch maar eens beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ken dat gevoel maar al te goed! Heb al een tijd verschillende patroontjes klaar liggen, incl. stof. Vanmiddag om 16 uur besloot ik m'n naaimachine onder het stof vandaan te halen (dat verslaafde haken ook!!)en heb 2 kleine tasjes/portemonneetjes genaaid. Zit nu te wachten op de kamsnaptang zodat ik ze af kan werken.
    Je stiftenrol is mooi geworden!! Leuk dat je een strookje zwart terug laat komen op het rode vlak, lekker stoer.
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe leuk en schattig dat je daar een dikke knuffel voor kreeg ! Maar die had je dan ook dubbel en dik verdiend ! Prachtig gedaan en inderdaad een toffe jongens-look !

    BeantwoordenVerwijderen